جلالی از گل محمدی بله گرفت؟ بیرانوند نگران تراکتور! بی توجهی باشگاه پرسپولیس به اقدام غیر حرفه‌ای صادقی اوسمار خواستار توافق با دو بازیکن قبل از اتمام فصل مذاکرات نهایی ایجنت اوسمار با درویش نتیجه و ویدئو خلاصه بازی آرسنال و اورتون| برد بی فایده و توپچی‌های سرافکنده نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچسترسیتی و وستهم| جشن قهرمانی و سلطنت پپ گواردیولا پخش زنده بازی منچسترسیتی و وستهم در هفته آخر لیگ برتر انگلیس (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین برنامه کامل تیم ملی ایران لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پایان کار قدوس در برنتفورد + عکس نحوه خرید بلیت بازی نساجی و استقلال + قیمت و لینک خرید نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان + قیمت و لینک خرید همه منتظر جواب ستاره آلمانی بازگشت برهانی به استقلال مدافع پرسپولیسی علیه استقلال دو سهمیه المپیک برای تنیس‌روی‌میز ایران قطعی شد درویش موافق جذب علیپور پرسپولیس همچنان با هیات مدیره ناقص اوسمار برای تمدید چقدر دستمزد می‌خواهد؟ برنامه اوسمار مورد تایید اعضای هیات مدیره پرسپولیس
سرخط خبرها

حامد صمدی: نیم‌فصل دوم با جذب ۲ بازیکن متحول می‌شویم

  • کد خبر: ۱۴۲۰۹۷
  • ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
حامد صمدی: نیم‌فصل دوم با جذب ۲ بازیکن متحول می‌شویم
سرمربی تیم والیبال نیان‌الکترونیک، نسبت به آینده این تیم در لیگ برتر والیبال امیدوار است.

شهرآرانیوز؛ سرمربی مشهدی نیان‌الکترونیک بعد از یک نیم‌فصل پراتفاق و پررفت‌وآمد، حالا پای گفتگو با شهرآراورزشی می‌نشیند تا هم از عملکرد فنی تیمش دفاع کند و هم پاسخ‌گوی حاشیه‌های ریزودرشتی باشد که دامان این تیم را در نخستین فصل حضورش در لیگ‌برتر گرفت. تیمی که در دقیقه نود وارد کارزار سخت رقابت در لیگ‌برتر والیبال شد و در دور رفت این رقابت‌ها نتایج بدی نگرفت. نتایجی که به‌اذعان خود حامد صمدی، طبیعی بود و انتظار می‌رود در نیم‌فصل دوم بهتر از این شود تا نماینده مشهد بعد از سه فصل دوری از لیگ‌برتر بار دیگر شوروهیجان را به والیبال این شهر بیاورد.

در ماجرای ورود نیان، اداره‌کل ورزش‌وجوانان مدعی است این اسپانسر را آورده است و هیئت والیبال هم این حضور را دستاورد تلاش‌های خودش می‌داند. به‌عنوان کسی که از ابتدا در جریان اتفاقات این تیم و پیداکردن اسپانسر برای حضور در لیگ‌برتر بودید، دراین‌باره بگویید.

از اسفندماه سال قبل بود که پیگیر حضور نماینده‌ای از مشهد در لیگ‌برتر بودیم و در مسیر شش‌هفت‌ماهه که این تلاش به سرانجام رسید، خیلی‌ها دست‌به‌دست هم دادند تا این اتفاق بیفتد؛ از مدیرکل ورزش‌وجوانان بگیرید تا رئیس هیئت والیبال استان، برخی نمایندگان مجلس و استانداری و.... درواقع اگر همت استانی نبود، امروز این تیم نیان‌الکترونیکی وجود نداشت.

نگفتید مشخصا اولین‌بار چه کسی نیان الکترونیک را معرفی کرد؟

امیرهوشنگ باغبان، رئیس کمیته انضباطی هیئت والیبال استان خراسان‌رضوی، از وکلای شرکت نیان‌الکترونیک است و اولین‌بار ایشان پیشنهاد داد برای تیم‌داری در لیگ‌برتر به‌سراغ این مجموعه برویم. بعد از آن بود که برای اولین‌بار من، جبار قوچان‌نژاد و باغبان به دیدار چمنیان، مالک این مجموعه، رفتیم؛ که دفعه اول هم ظاهرا قویا مخالفت کرد.
بله. جلسه اول اصلا نپذیرفت و گفت وارد حوزه ورزش نمی‌شود، اما در جلسات بعدی کم‌کم توانستیم ایشان را متقاعد کنیم.

مشخصا استان برای این ورود به عرصه ورزش چه چیزی در عوض به نیان‌الکترونیک داد؟ به‌هرحال تصور اینکه یک مجموعه اقتصادی برای رضای خدا به حوزه زیان‌ده و پرچالش ورزش وارد شود، سخت است.

ببینید، وعده‌ووعید زیاد دادند، اما تا جایی که من اطلاع دارم، مستقیم چیزی به مجموعه نیان ندادند. فقط وعده‌هایی برای حمایت و کمک استان بود که آن‌ها هم تا این لحظه عملیاتی نشده است. به‌عنوان مثال، مجموعه نیان می‌خواست یک زمین در اختیارش قرار بگیرد تا یک مجموعه ورزشی در آن بسازد.

شما مدیران باشگاه را توجیه کردید که در ورزش وعده‌ها زیاد و عمل به آن‌ها کم است؟

مدیران نیان‌الکترونیک خیلی باهوش هستند و فکر می‌کنم خودشان از استان شناخت کافی دارند.

برسیم به موضوع بستن تیم. تیم شما خیلی دیر و در دقیقه نود تشکیل شد و همین حالا هم به‌نظر می‌رسد در برخی پست‌ها کمبود بازیکن دارید.

دقیقا همین‌طور است. ما ۱۲ شهریور تمریناتمان را شروع کردیم؛ یعنی شش روز بعد از قرعه‌کشی لیگ‌برتر.

اما شما از همان اسفند سال قبل که تلاش‌هایتان را برای پیداکردن اسپانسر شروع کردید، با بازیکنانی توافق کرده بودید و خیلی‌ها می‌گویند تیم را بسته بودید.

تمرین که نکرده بودیم، اما من با دوازده‌سیزده بازیکن توافق کرده بودم و حتی صحبت‌های مالی هم انجام داده بودم. واقعیت آن است که این وسط مجموعه چیپس کامل ضرر بزرگی به والیبال استان زد.

اسپانسری که اداره‌کل معرفی کرد، اما بعد از یک مدت جا زد!‌

می‌خواهم بگویم مجموعه چیپس کامل وقت ما را تلف کرد. اصلا قرارداد سه تا از آن دوازده بازیکن را هم که سعید مصطفی‌وند، علیرضا بهبودی و امین رضوی باشند، با نام چیپس کامل بستیم که حالا بعدتر مصطفی‌وند بنا به دلایلی از ما جدا شد.

از آن دوازده بازیکن فقط همین سه نفر ماندند؟

بله و ما یک مشکل بزرگ دیگر داشتیم و آن‌هم اینکه امسال لیگ دسته‌یک برخلاف سال‌های قبل زودتر از لیگ‌برتر شروع شد و بازیکنان دسته‌یکی هم قرارداد بسته بودند و ما نمی‌توانستیم آن‌ها را جذب کنیم. این شد که با بحران و کمبود بازیکن روبه‌رو شدیم. باوجود‌این، ما هرچه خواستیم، مدیران باشگاه نیان «نه» نگفتند و در لحظات آخر توانستیم محمد موسوی و مهدی جلوه را جذب کنیم.

الان در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل دنبال جذب بازیکن هستید؟

صددرصد. ما دراین‌بین میربابک موسوی را هم به‌دلیل مصدومیت از دست دادیم و دستمان بیش از پیش خالی شده است. البته متأسفانه دو مشکل هم در این مسیر داریم؛ اول اینکه زمان نقل‌وانتقالاتی که فدراسیون در نظر گرفته، بسیار کوتاه است و دیگر آنکه دست روی هر بازیکنی می‌گذاریم، تیمش رضایت‌نامه نمی‌دهد. ما حق انتخاب نداریم و در وضعیت فعلی هر بازیکنی که رضایت‌نامه‌اش را بتواند بگیرد، باید جذب کنیم؛ زیرا واقعا در یکی‌دو پست کمبود بازیکن داریم.

ترجیح خودتان این است که بازیکن بزرگ بگیرید یا با بازیکنان جوان کار کنید؟

وجود بازیکن باتجربه نعمت است، ولی من خودم بیشتر تمایل دارم با بازیکنان جوان کار کنم. البته گفتم یک تیم که همه جوان باشند، به یک رهبر و بازیکن باتجربه نیاز دارد.

در کل از عملکرد تیمتان در نیم‌فصل اول راضی بودید؟

باتوجه‌به وضعیت ویژه‌ای که داشتیم، تشکیل دیرهنگام تیم، کمبود بازیکن در بازار برای جذب، تعطیلی یک‌ماهه و عجیب لیگ با تصمیم فدراسیون و همه این مسائل، به‌نظرم نتایجی معمولی گرفتیم. اگر بتوانیم یکی‌دو بازیکن خوب در نیم‌فصل جذب کنیم، فکر می‌کنم نیم‌فصل دوم را قدرتمندانه شروع می‌کنیم.

قولی هم به هواداران می‌دهید؟

من به مدیران باشگاه هم همان ابتدا گفتم باتوجه‌به همه شرایط هدف ما این است که در سال اول این سهمیه را برای استان در لیگ‌برتر حفظ کنیم. تا الان هم که نیم‌فصل اول تمام شده است، نتایجی معمولی کسب شده است و امیدوارم بتوانیم در دور برگشت عملکرد بهتری داشته باشیم و در جدول هم بالاتر برویم.

اگر موافقید، کمی هم به حرف‌وحدیث‌های حول تیم بپردازیم. خیلی‌ها می‌گویند کسانی اطراف باشگاه هستند که ممکن است در آینده برای تیم دردسرساز شود.

واقعیت آن است که تیم ما تیمی یکدست و همدل است. بودند افرادی که در اطراف تیم تلاش کردند خودشان را هر طور شده است با تیم جمع کنند، اما این اتفاق نیفتاد. شاید هنوز هم برخی باشند. اگر احساس کنم آن‌ها ممکن است به تیم ضربه بزنند، از یک جایی به بعد چشم روی اشتباهاتشان نمی‌بندم و آن‌ها را در اختیار باشگاه می‌گذارم.

برخی خبر‌ها و مسائل درون تیمی نیان به‌طرز عجیبی از برخی کانال‌های خبری در فضای‌مجازی سردرمی‌آورد، مثل ماجرای اسماعیل مسافر که به ضرر تیم تمام و این بازیکن از آمدن به مشهد پشیمان شد. این مسئله به‌علت حضور همان افراد نیست؟

اگر دراین‌زمینه مسئله‌ای هم بوده، تذکر داده شده است و دیگر تکرار نمی‌شود؛ شاید ناخواسته بوده است. ما با هر بازیکنی که به توافق نهایی برسیم، خودمان خبرش را به رسانه‌ها رسما اعلام می‌کنیم.

الان سرپرست تیمتان اعلام کرده که استعفا کرده است. او مدعی شده محمد موسوی به او فحاشی کرده است.

من فکر می‌کنم کار آقای زندی غیرحرفه‌ای بود و نباید مسائل درون‌خانوادگی را بلافاصله رسانه‌ای می‌کرد. ایشان باید صبورانه اجازه می‌داد اگر اختلافی هم درون خانواده شکل گرفته است، خیلی آرام و در داخل خانواده حل‌وفصل می‌شد.

خرید‌های نیان و رقم قرارداد آن‌ها هم در این فصل خبرساز شد. مسئله اساسی که دراین‌باره وجود دارد، این است که برخی می‌گویند چرا باید فلان بازیکن بزرگ تیم رقم قرارداد چندمیلیاردی داشته باشد و بازیکن مشهدی باتجربه‌ای که سال‌ها در لیگ‌برتر بازی کرده است، فقط چندصدمیلیون بگیرد. این مسئله مدیریت و کنترل تیم را هم برای سرمربی سخت می‌کند.

کارکردن با بازیکنان بزرگ سخت است. بازیکنان بزرگ ما فوق‌العاده حرفه‌ای است. رقم قرارداد موسوی شاید زیاد باشد، اما این بازیکن از تیمی دیگر ۲ میلیارد بیشتر پیشنهاد داشته و به‌خاطر شهر مشهد به تیم ما آمده است. امثال موسوی مستحق دریافت پول هستند، زیرا خاک والیبال را خورده‌اند، هواداران را به سالن می‌آورده‌اند، ابعاد رسانه‌ای دارند و.... قطعا نباید امثال موسوی را با یک بازیکن هجده‌ساله مقایسه کرد. پول زیاد برخی بازیکنان جوان را خراب می‌کند و بازیکن جوان باید پله‌پله پول بگیرد و بالا برود. موسوی آقای خاص والیبال ایران است و به‌نظرم او و معروف را نباید با هیچ بازیکنی مقایسه کرد.

درباره قرارداد جلوه چطور؟ بازیکنی که به‌باور خودتان جوان هم هست، اما قراردادی یک‌ونیم میلیاردی دارد.

جلوه ملی‌پوش است و وضعیت بازیکن ملی‌پوش همیشه خاص است، به‌ویژه که ما در دقیقه نود دنبال بازیکن بودیم و چاره‌ای نداشتیم به‌جز اینکه به هر شکلی شده است، بازیکن را جذب کنیم. شاید اگر زمان و حق انتخاب داشتیم، شرایط به‌نوعی دیگر رقم می‌خورد؛

و امین علوی و قراردادی که به‌باور بسیاری باتوجه‌به سابقه حضورش در لیگ‌برتر و اینکه سال‌ها برای تیم مشهد توپ زده و کم است، چطور؟ زمزمه‌های دل‌خوری این بازیکن مطرح است.

درخواست افزایش قرارداد علوی را به باشگاه دادیم که خوشبختانه موافقت هم شده است. البته این را بدانید که بازیکن حرفه‌ای تا زمانی که رضایت نداشته باشد، قرارداد نمی‌بندد. با همه این اوصاف، تیم ما تیمی یکدست و همدل است و یکی از صمیمی‌ترین تیم‌های لیگ است.

از مسائل حاشیه‌ای نیان که خیلی هواداران را دل‌خور کرد، قیمت‌گذاری بلیت بازی‌های این تیم بود؛ قیمت ۵۰ هزار تومانی که پرداخت آن برای بسیاری از هواداران سخت است. نظرتان دراین‌باره چیست؟

درباره حضور هواداران در سالن، تصمیم‌گیرنده مدیران باشگاه نیان هستند. اما چیزی که من می‌توانم بگویم، این است که به‌جای افزایش قیمت بلیت باید فرهنگ‌سازی حضور مؤثر در سالن‌ها را داشته باشیم تا هواداران علاوه بر حفظ نظم و رعایت ادب، کمک‌حال تیم شهرشان در سالن باشند؛

و در پایان، یک نیم‌فصل دست‌نخورده و اهداف شما؟

امیدوارم باتوجه‌به میزبانی‌های بیشتر در نیم‌فصل دوم، بتوانیم نتایج بهتری بگیریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->